X
تبلیغات
اندیشه ی روشن
تاريخ : یکشنبه هفتم خرداد 1391 | 13:37 | نويسنده : شکوفه یارویسی
             http://bandarstudents.persiangig.com/document/moarrefi-ketab/barg%20%284%29.jpg

                 http://bandarstudents.persiangig.com/document/moarrefi-ketab/barg%20%285%29.jpg

                  http://bandarstudents.persiangig.com/document/moarrefi-ketab/barg%20%286%29.jpg

                                   
                       

                      http://bandarstudents.persiangig.com/document/moarrefi-ketab/barg%20%289%29.jpg
                             http://bandarstudents.persiangig.com/document/moarrefi-ketab/barg-%285%29.jpg

                      http://bandarstudents.persiangig.com/document/moarrefi-ketab/bargha%20%281%29.jpg

                   http://bandarstudents.persiangig.com/document/moarrefi-ketab/bargha%20%282%29.jpg

                  http://bandarstudents.persiangig.com/document/moarrefi-ketab/bargha%20%283%29.jpg

                                 

                              http://bandarstudents.persiangig.com/document/moarrefi-ketab/bargha-%282%29.jpg

                                      http://bandarstudents.persiangig.com/document/moarrefi-ketab/bargha-%283%29.jpg

                                      http://bandarstudents.persiangig.com/document/moarrefi-ketab/bargha-%284%29.jpg


تاريخ : یکشنبه هفتم خرداد 1391 | 13:23 | نويسنده : شکوفه یارویسی
سلام به همه ی دوستان گرامی
امروز یکی از سایت های خارجی مربوط به کودکان را جست و جو می کردم . آزمایش جالبی مورد توجه ام قرار گرفت و پس از ترجمه کردن آن در منزل اقدام به انجام این آزمایش کردم و واقعا از نتیجه آن لذت بردم . به همین دلیل تصمیم گرفتم که این پست را به این آزمایش اختصاص دهم ، شاید مورد استفاده ی همکاران و والدین عزیز دانش اموزان قرار گیرد .
این آزمایش برای دانش اموزان پایه دوم ابتدایی در هنگام معرفی گاز و آشنا کردن آن ها با مفهوم گاز و دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی برای معرفی مفهوم مخلوط و محلول و چگالی مفید به نظر می رسد .
مواد مورد نیاز برای آزمایش :روغن مایع
آب
بطری با بدنه ی شفاف
رنگ خوراکی
قرص جوشان
( به دلیل استفاده قرص جوشان حضور افراد بزرگسال در کنار خردسالان برای انجام این آزمایش الزامی است .)
مراحل انجام آزمایش :۱ - یک دوم بطری را با روغن مایع پر کنید .
۲ - آب را به اندازه ای به بطری اضافه نمایید که فضایی از بالای بطری خالی بماند .
سوال - چه اتفاقی برای روغن و آب می افتد ؟
آب و روغن در دو لایه جداگانه از هم قرار می گیرند . در اصطلاح علمی روغن hydophobic است . در زبان یونانی hydros به معنی آب و phobic به معنی ترس است یا به اصلاح دیگر روغن یک ماده ترس از آب است . 
  سوال - چرا روغن شناور ماند ؟
زیرا چگالی روغن از آب کم تر است .
سوال - چرا آب در ته بطری قرار گرفت ؟
زیرا چگالی آب از چگالی روغن بیش تر است .
۳ - در این مرحله سه یا چهار قطره رنگ خوراکی را به بطری اضافه کنید . مشاهده خواهید کرد که رنگ خوراکی در روغن محلول نیست و در آب حل می شود .

  آزمایش          آزمایش
۴ - قرص جوشان را به بطری اضافه کنید . شما می توانید این قرص را به قطعات کوچک تری تقسیم کنید تا فرصت بیشتری برای مشاهده این اتفاق جالب داشته باشید . 

                                          آزمایش

آزمایش          آزمایش
سوال - چرا این اتفاق افتاد ؟
هنگامی که قرص جوشان در آب قرار می گیرد یک واکنش شیمیایی بین آب و قرص رخ می دهد و باعث می شود که گاز کربن دی اکسید منتشر شود . این گاز همراه با حباب های رنگی زیبا از روغن خارج می شوند و پدیده ی زیبایی رخ می دهد .


تاريخ : یکشنبه هفتم خرداد 1391 | 13:10 | نويسنده : شکوفه یارویسی

اگر از اختصاص دادن ساعت های هنر کلاسی به نقاشی صرف خسته شده اید ، این اریگامی زیبای کودکانه را دنبال کنید . مطمئن باشید که کودکان از این گونه کاردستی ها خیلی استقبال می کنند و از بازی کردن با آن لذت می برند .

 

bandarstudents.blogfa.com

 

 

 

 

مراحل مختلف کاردستی را بر اساس شماره درج شده دنبال کنید .

 

۱ - یک کاغذ رنگی مربع شکل را تهیه کنید . با قرار دادن گوشه های مقابل بر روی یکدیگر و باز کردن آن ها قطرهای مربع را مشخص کنید .

 

۲ - نقطه مرکز مربع را مشخص کرده و در حالی که قسمت رنگی کاغذ پیش روی شماست ، تمام گوشه ها را به سمت نقطه مرکز مربع تا بزنید .

 

۳ - شکل تا خورده ی کامل گوشه های مربع را در تصویر شماره ۳ مشاهده می کنید .

 

۴ - اینبار مربع با گوشه های تا خورده را به پشت بر می گردانید و مجددا مرکز مربع جدید را مشخص کرده و باز هم گوشه ها را به سمت مرکز تا بزنید .

 

۵ - تصویر شماره ۵  شکل تا خورده ی کامل گوشه ها را نشان می دهد .

 

۶ - مجددا مربع حاصله را به پشت برگردانید . مانند تصویر دو مربع کوچک ایجاد شده از چهار مربع حاصله به روی قطر آن تا بزنید .

 

 

 

 

bandarstudents.blogfa.com

۷ - قسمت تا خورده را به پشت برگردانید .

 

۸ - شکل کامل را در شماره ۸ مشاهده می کنید .

 

۹ -  لب  و چشم را نقاشی کنید و با انگشتان دست  آن را به قسمت بیرون حالت دهید . مربع بزرگ را بر روی قطر تا بزنید .  تا زدن را تا وقتی ادامه دهید که لبها روی هم قرار گیرند . حالا با حرکت انگشتان دست به طرفین عروسک کاغذی شما آماده شده و دهانش را باز و بسته می کند .

 

bandarstudents.blogfa.com

 


تاريخ : یکشنبه هفتم خرداد 1391 | 13:2 | نويسنده : شکوفه یارویسی
مواد مورد نیاز برای ساختن این عنکبوت را در تصویر زیر مشاهده می کنید .

               

                                

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ابتدا دو دایره که به عنوان سر و تن عنکبوت استفاده  می شود را به هم بچسبانید . سپس پاهای عنکبوت را با استفاده از چسب نواری به بدن متصل کنید . دو نی را به پاها بچسبانید و کاموا را از داخل نی رد کنید . قسمتی از کاموا را در بالای عنکبوت آزاد بگذارید و با استفاده از دکمه ، کاموای زیر را گره بزنید . حالا چشم ها را بچسبانید و سر حلقه ای کاموا در بالای سر عنکبوت را در دستگیره در و یا هر چیزی که توانایی نگه داشتن آن را داشته باشد بگذارید و با کشیدن یک سر نخ حرکت عنکبوت را بر روی تارش تماشا کنید .
امیدوارم که این کاردستی زیبا را با فرزندتان در خانه بسازید و یک دنیا شادی و هیجان را به او هدیه کنید .

                                 


تاريخ : یکشنبه هفتم خرداد 1391 | 12:46 | نويسنده : شکوفه یارویسی

www.bandarstudents.blogfa.com

بعد از پست کاردستی با قوطی خالی کرم و واکس(1) که به شکل کشاورز تزیین شده بود ، کاردستی امروز خانه دانش آموزان بندر را که در آن قوطی دورریختنی کرم به شکل باغبان تزیین شده است ببینید ...

 

www.bandarstudents.blogfa.com

برای ساختن کاردستی باغبان با قوطی دورریختنی کرم به کاغذ های رنگی در رنگ های متفاوت ، دستمال کاغذی رنگی و مقداری کاموا برای موهای باغبان نیاز دارید .

www.bandarstudents.blogfa.com

ابتدا دو دایره به اندازه درب کرم برای پشت و روی قوطی برش بزنید . صورت ، دست ها ،کلاه و کفش و پیش بند و گل را هم به سلیقه خود از کاغذ رنگی بچینید .

www.bandarstudents.blogfa.com

تکه های کاغذرنگی را به قوطی کرم بچسبانید .

www.bandarstudents.blogfa.com

برای تزیین کلاه باغبان از کاغذ مچاله های رنگی استفاده کنید و موها را هم از کاموا برش بزنید و چشم و بینی و دهان را با ماژیک نقاشی کنید . توجه داشته باشید که دیواره های قوطی کرم را طوری کاغذ بچسبانید که درب آن به راحتی باز و بسته شود .

www.bandarstudents.blogfa.com

نمایی از پشت قوطی دورریختنی کرم را مشاهده می کنید .

این قوطی برای نگهداری اشیا ریز مانند دکمه ، سوزن ته گرد ، نخ و قرقره و ... مناسب است ، ضمن اینکه یک کاردستی زیبا برای بچه ها هم هست و یک تزیینی زیبا که مورد جلب توجه می شود .

منبع:سایت تخصصی کودکان.خانم معلم بندری


تاريخ : سه شنبه دوم خرداد 1391 | 20:3 | نويسنده : شکوفه یارویسی
درج در ادامه مطلب


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه دوم خرداد 1391 | 19:58 | نويسنده : شکوفه یارویسی
این تست فقط 3 پرسش دارد و جواب ها شما را شگفت زده خواهند کرد.
جواب ها را نخوانید زیرا مغز مانند چتر نجات عمل میکند، وقتی که باز است بهتر کار میکند.
اگر به جواب ها نگاه کنید نتیجه درستی نخواهید گرفت.
یک قلم و کاغذ بردارید و به سوالها پاسخ دهيد.
این یک تست صادقانه است که اطلاعات زیادی از خودتان به شما می دهد.
حالا شروع کنید.....!!!

1- نام های این حیوانات را به ترتیب علاقه خود قراردهید:
گاو
ببر
گوسفند
اسب
خوک

2- یک کلمه برای توصیف اسامی زیر بنویسید:
سگ
گربه
موش صحرایی
قهوه
دریا

3- به کسانی فکر کنید (کسانی که شما را بشناسند و برای شما مهم باشند) و آن ها را به رنگ های زیر ربط دهید ( افراد تکراری نباشند. برای هر رنگ، نام یک فرد).
زرد
نارنجی
قرمز
سفید
سبز

توجه: جواب های شما باید دقیقاً همانی باشند که مطلوب شماست.

حالا تعابیر و تفاسیر جواب هایتان را بخوانید.

1-
گاو یعنی "کار."
ببر یعنی "غرور و فخر."
گوسفند یعنی "عشق."
اسب یعنی "خانواده."
خوک یعنی "پول."

2-
توصیف شما از سگ، "شخصیت شماست."
توصیف شما از گربه، "شخصیت شریک زندگی تان است."
توصیف شما از موش صحرایی، "شخصیت دشمن شماست."
توصیف شما از قهوه، "تعبیر شما از رابطه زناشویی است."
توصیف شما از دریا، "زندگی خود شماست."

3-
زرد : "کسی که هیچ وقت فراموشش نخواهید کرد."
نارنجی : "کسی که به نظر شما دوست واقعیتان است."
قرمز : "کسی که شما به او عشق می ورزید."
سفید : "جفت روح شما."
سبز : "کسی که تا آخر عمرتان او را به خاطر خواهید داشت."


تاريخ : سه شنبه دوم خرداد 1391 | 19:55 | نويسنده : شکوفه یارویسی
بسم الله الرحمن الرحيم يا من ارجوه لكل خير ، و آمن سخطه عند كل شر يا من يعطي الكثير بالقليل ، يا من يعطي من سئله ، يا من يعطي من لم يسئله و من لم يعرفه تحنّنا منه و رحمة ، اعطني بمسئلتي ايّاك جميع خير الدّنيا و حميع خير الاخرة ، واصرف عنّي بمسئلتي ايّاك جميع شر الدنيا و شر الآخرة ، فانّه غير منقوص ما اعطيت ، وزدني من فضلك يا كريم . يا ذالجلال و الاكرام ، يا ذالنعماء و الجود ، يا ذالمنّ و الطّول ، حرّم شيبتي علي النّار
تاريخ : سه شنبه دوم خرداد 1391 | 19:53 | نويسنده : شکوفه یارویسی

عدد های 1،2،3،4،... که برای شمارش به کار می روند اعداد طبیعی نامیده می شوند.

( در دوره ابتدایی آشنا شدید ، همان 1 دانه سیب و 2 تا انار ! )

مجموعه اعداد طبیعی عبارتند اند از : { ... ,N = { 1 , 2 , 3 , 4 , 5

این مجموعه را معمولاً با حرف lN ، که از کلمه ی انگلیسی Natural یا دیگر معادل های اروپایی آن گرفته شده است ، نمایش می دهند.

بعضی از زیر مجموعه های N

مجموعه اعداد طبیعی زوج : از ضرب عدد ۲ در اعداد طبیعی ٬ اعداد طبیعی زوج بدست می آید:

در اینجا k برابر یک عدد طبیعی دلخواه خواهد بود ( K=2 => 2*2 ) و به زبان ریاضی

()

یک عدد زوج طبیعی دلخواه را با 2k نشان می دهند. مجموعه تشکیل دهنده اعداد زوج را با حرف E برگرفته از واژه Even به معنای زوج نشان می دهند و اینگونه می نویسند :

نکته : جمع هر دو عدد طبیعی زوج یک عدد زوج خواهد بود. 2+8 = 10 پس اصطلاحاً نسبت به عمل جمع بسته است.حاصل ضرب هر دو عدد طبیعی زوج هم یک عدد زوج است. 2 * 10 = 20 پس می گوییم نسبت به عمل ضرب هم بسته است.

مجموعه اعداد طبیعی فرد: از ضرب عدد 2 در اعداد طبیعی و کم کردن عدد 1 از آن ، عدد طبیعی فرد بدست می آید.

()

یک عدد فرد طبیعی دلخواه به صورت 2k - 1 نشان داده می شود. این اعداد مجموعه اعداد طبیعی فرد را تشکیل داده که آن مجموعه را با O برگرفته از حرف اول کلمه Odd نمایش می دهند.

مجموعه ی O در ریاضی اینگونه نوشته می شود:

نکته : حاصل ضرب دو عدد طبیعی فرد یک عدد فرد است ولی حاصل جمع دو عدد عدد فرد یک عدد فرد نیست پس نسبت به عمل ضرب بسته و نسبت به عمل جمع باز است.


تاريخ : سه شنبه دوم خرداد 1391 | 19:44 | نويسنده : شکوفه یارویسی
درج در ادامه مطلب


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه دوم خرداد 1391 | 19:0 | نويسنده : شکوفه یارویسی

تشخیص و درمان اختلالات یادگیری - ریاضی ( دکتر مصطفی تبریزی )

تعدادي زيادي از دانش آموزان مقاطع ابتدايي ،راهنمايي ودبيرستان در يادگيري دروس رياضي دچار مشکل هستند وبا اين که به اندازه ديگر دانش آموزان و هم کلاسي هاي خود تلاش مي کنند پيشرفت مورد انتظار را ندارد .

اقداماتي که آموزگاران براي پيشرفت بيشتر آنان انجام مي دهدند غالبا به شرح زير مي باشد .

1- پند واندرز به دلنش آموزان براي فعاليت درسي بيشتر

2- متوجه نمودن دانش آموزان به نقش رياضي در کاربردهاي زندگي آنان (اصل اهميت )

3- آگاه ساختن دانش آموزان از اين که خوشبختي آيينده آن ها در گرو پيشرفت تحصيلي است

4- سرزنش ومؤاخذه دانش آموز

5- مقايسه دانش آموزبا ساير دانش آموزان به منظور تحريک او به فعاليت بيشتر

6- نسبت دادن صفاتي مانند تبلي ، بي استعدادي ، بي مسئوليتي به دانش آموز

7- ونظاير عنوان هاي فوق ...

براي درمان اختلال يادگيري رياضي چه بايد کرد؟

متاسفانه جواب کوتاه ،خلاصه وفراگيري براي اين سوال وجود ندارد زيرا نه تمام دانش آموزان کاملا مشابه يکديگرند ونه مشکلات آنها لزوما همسان است. بديهي است بايد براي درمان اختلال يادگيري رياضي اقدماتي انجام داد که ما اينجا بعنوان گام از آنها نام مي ريم .

اولين گام : بايد از طبيعي بودن دانش آموزان مطمئن شويم (کودک فاقد عقب ماندگي ذهني وضايعه مغزي بوده وبه لحاظ رواني عادي باشد.

دومين گام : اگر کودک ضايعه مغزي ندارد وبه لحاظ هوشي ورواني نيز طبيعي است ،پس چه دلايلي وجود دارد که در درس رياضي با همسالان خود متفاوت باشد؟

همه ما از زمان تولد تا دوره دبستان ودبيرستان گسترده انبوهي از تجارب داريم اين تجارب باعث مي شوند که تمام اعمال بدني وذهني که براي رشد مغز وذهن مفاهيم بنيادي رياضي را براي ما قابل فهم مي کند .

تجاربي اين چنين بايد در دوران هاي مختلف رشد وبا ترتيب معيني صورت پذيرد موفقيت در تشکيل مفاهيم در هر دوره براي موفقيت در ادراک مفاهيم دوره بعدي ضرورت دارد وبايد پلکان نردبان رشد راطي کرد.

سومين گام برنامه باز پروري : اين کار با تنظيم پرسشنامه ها صورت مي پذيردکه با جواب بلي يا خير توسط مربي ارزيابي مي شود.

در اينجا پاسخي که با خير مشخص ميشود از مواردي است که مربي بايد براي باز پروري آن اقدام نمايد.

چهارمين گام : برنامه آموزشي بر اساس موارد ناتواني کودک طرح کنيم


تاريخ : دوشنبه یکم خرداد 1391 | 21:12 | نويسنده : شکوفه یارویسی
معاون تربيت بدني و سلامت وزير آموزش و پرورش در حاشيه اولين گردهمايي معاونان تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كشور:
پيش بيني دو رشته ورزشي ويژه دانش آموزان پنجم و ششم ابتدايي در سال تحصيلي 92-91

معاون تربيت بدني و سلامت وزير آموزش و پرورش از پيش بيني اضافه شدن دو رشته ورزشي در پايه هاي پنجم وششم ابتدايي از سال تحصيلي 92-91 خبر داد.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش ،كيومرث هاشمي صبح امروز درحاشيه اولين گردهمايي معاونان تربيت بدني و سلامت ادارات كل آموزش و پرورش كشور در اردوگاه شهيد باهنر تهران گفت : با توجه به اجرايي شدن نظام آموزشي جديد از سال تحصيلي آينده و اختصاص هر پايه تحصيلي به يكي از رشته هاي ورزشي با هدف آشنا كردن و انس دانش آموزان به انجام فعاليتهاي ورزشي در سال گذشته در پايه هاي دوم، سوم و چهارم ابتدايي به ترتيب آموزش رشته هاي ژيمناستيك ، شنا و طناب زني به اجرا درآمد و در سال تحصيلي جديد نيز پيش بيني اضافه شدن دو رشته ورزشي به دو پايه پنجم و ششم مدنظر است.

وي ادامه داد: در سال تحصيلي آينده در حوزه سلامت نيز برنامه هاي خاصي براي دانش آموزان از جمله تقويت مدارس مروج سلامت ، بهداشت دهان و دندان ، رسيدگي به وضعيت بهداشتي درون مدارس با همكاري سازمان نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس كشور ، آگاهي بخشي به دانش آموزان و مراقبت از آسيب هاي اجتماعي پيش بيني شده است.